Zamieszczone przez piotrek_gdy
OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !
Zwiń
X
-
OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !
Witajcie,
W cennikach dilerów pojawiła się oferta Skody Octavii z silnikiem 1.2 TSI - 105 KM.
Jeśli jest już do kupienia to pozbierajmy informacje na ten temat: opisy, artykuły, linki do testów itp.
Ceny wyjściowe kształtują się następująco:
classic: 59800
mint: 60799
ambiente: 66500
elegance: 75000
Obowiązuje nadal upust 5000 tys złotych od Skody
Jakby ktoś miał, widział czy testował to proszę o opisanie wrażeń.
-
-
Ja tam bardziej jestem ciekawy żywotności takiego silnika... :|ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Jak tak dalej pójdzie to za 5 lat będzie w ofercie O3 z silnikiem 0,7l z TTTSSSiii i mocy 140KM przy 11000obr)))
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Jak tak dalej pójdzie to za 5 lat będzie w ofercie O3 z silnikiem 0,7l z TTTSSSiii i mocy 140KM przy 11000obr)))
Autka na wodę (bo i o gazie są już opinie, że wcale nieekologiczny). Silniczki od samochodzików zdalnie sterowanych - bo małe i słabe - niedużo spalą. W bagażniku oprócz gaśnicy i trójkąta - żagiel, żeby chociaż z wiatrem szybciej pojechać, albo zestaw pedałów od roweru.
Na pierwszy rzut oka fajna sprawa (1,4 TSI, 1,2 TSI - małe pojemności, spore moce porównywalne z dotychczasowymi większymi dużo silnikami).
tylko faktycznie co sie okaże za kilka lat...
Zamieszczone przez FlameJa tam bardziej jestem ciekawy żywotności takiego silnika... :|
Na pewno
Zamieszczone przez kurczak1985Ja mimo wszystko wolałbym jednostkę 1.6MPI
Jakoś tak trwalsza się wydaje niż 1.2 w takiej budzie :wink:pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Nie ekologia jest najważniejsza w tych silnikach (1.8 1.4 i 1.2) a to że są to TURBO doładowane jednostki i mają maksymalny (płaski i równy) moment obrotowy dostępny od ~ 1500- 4000 rpm, więc takie 1.6 z 1.2 nie ma szans. A że kosztuje - to normalna sprawa, dziwne jak by było inaczej - znajomemu trudno zejść poniżej 20l/100 w jeepie - ale jakoś się nie przejmuje zbytnio ;-)- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekwięc takie 1.6 z 1.2 nie ma szans.
Ale najważniejsza jest trwałośc tego silnika, a tu juz z 1.2 TSI może nie byc tak różowo
Silnik jest mocno wysilony i wspomagany turbiną, co oznacza, że często będzie pracował na dość wysokich obrotach. Myslę, że nie odbije się to dobrze na jego trwałości. Wątpię żeby taka jednostka dożyła przebiegu 250 tys km bez naprawy głównej.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigOsiągi są na podobnym poziomie (moc , V-max).
Zamieszczone przez BigSilnik jest mocno wysilony i wspomagany turbiną, co oznacza, że często będzie pracował na dość wysokich obrotach.
O wysileniu to właściwie nie ma co mówić w tym wypadku dla benzyny wartości 100-120 KM z litra są w normie. Tym bardziej jeśli oferuje to fabryka ;-)
Tak dla porównania dragstery osiągają 1200KM z litra ;-) no ale oczywiście długo tym nie pojeździsz dlatego 10x mniejsza wartość jest jak najbardziej OK- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekNa papierze wartości max są podobne, natomiast turbo benzyna "ciągnie" od samego dołu i to jest największa przewaga tego silnika.
bo miałem okazję już potestować różne auta z 1,8TSI i on tak na prawdę jedzie od jakichś 3tys obr. zresztą jest to dlamnie jak najbardziej naturalne i OK.
1,6 też można jeździć na 1000 obrotów
tylko po cosaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
1.2 jest szybsze w sprincie do 100 o 1.5 s w O2 katalogowo (10.9 o ile sie nie myle), w polo ten silnik 0-100 to 9.7 sek, głownie przez moment obrotowy 1.6 zamula przy nim. Ponoc silnik jest dosc trwaly dlatego e to STARA 8 zaworowa konstrukcja z 4ma garami do ktorej wsadzili turbo i za bardzo nie ma sie co tam psuc, ale wiadomo, zadna turbina nie jest idiotoodporna
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FlameJa tam bardziej jestem ciekawy żywotności takiego silnika... :|
Jak 15 lat - 20 lat temu wchodziły silniki 16V - też wszyscy się obawiali o żywotność.... dzisiaj wielu jeździ i nie wnika.
Trzeba się przyzwyczaić. Jak nie wtopią koncepcyjnie lub materiałowo - będzie dobrze.
Ale za to ASO będą miały kolejny challenge- i pewnie pierwsi klienci jacy przyjadą do servisu to będą króliki doświadczalne
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekMylisz się i to bardzo
Zamieszczone przez Jac_eknatomiast turbo benzyna "ciągnie" od samego dołu i to jest największa przewaga tego silnika
Zamieszczone przez Jac_ekO wysileniu to właściwie nie ma co mówić w tym wypadku dla benzyny wartości 100-120 KM z litra są w normie
Ja wiem, że dla silników aut sportowych o dużych pojemnościach wyciagniecie z 1 litra poj. 100 KM to norma, ale to jest silnik 1.2 !!! i nie ma bata ten silnik nie pojeździ bez naprawy głównej więcej niz 250-270 tyś km.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bigale to jest silnik 1.2 !!! i nie ma bata ten silnik nie pojeździ bez naprawy głównej więcej niz 250-270 tyś km.
A 1,8T to ile jeździ?
Kiedyś dla 1,6 norma była 60 KM, obecnie ponad 100 KM to standard a 1,6 102 KM uważamy za super trwałą jednostkę.
Technologia posuwa się naprzód.
Komentarz
-
-
No nieźle. Jedyny klasyczny silnik bez turbiny to 1,4 16V 80KMMyślę że za kilka lat będzie porządanym autem na rynku wtórnym (dla tych co będą mieli 20kzł i będą się bali napraw turbo za 5kzł w górę).
A dlaczego skoda rezygnuje z super silnika 1,6 i w jego miejsce wprowadza 1,2 TSI? Myślę, że chodzi tu o spalanie (czyli normy emisji CO2) oraz o to, że na serwisie i częściach zamiennych zarabia się lepiej niż na sprzedaży nowych samochodów.
Zresztą co tam, moje 1,4 16V 80KM pali na trasie średnio 6,05l/100km, przyspiesza o niecałe 2sek wolniej do 100km/h od 1,6, podobny do 1,2 TSI silnik ma Renault (TCE) i jest to rewelacyjny silnik (podobno) - więc tylko się cieszyć. Ja bym się nie obawiał że nie da rady, bałbym się kosztów napraw. I to nie samej naprawy głównej po tych 250.000km, ale wcześniej - problemów z turbo...
Komentarz
-
-
Big, zobacz przyspieszenie tych silnikow to bedziesz wiedzial ze 1.6 jest słabszy - pisalem pare postow wyzejturbina = wiekszy moment i bedzie lepiej ciagnac od dołu.
i jeszcze dla wszystkich mistrzow teori:
moje 20V Turbo ma nabite 237 klockow i jezdzi, turbo nigdy ruszane nawet nie bylo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiterNZA 1,8T to ile jeździ?
Zamieszczone przez PiterNZKiedyś dla 1,6 norma była 60 KM, obecnie ponad 100 KM to standard a 1,6 102 KM uważamy za super trwałą jednostkę.Najepirw były to głowice 16V potem układy zmiennych faz rozrządu, ale cały czas bez turbo.
Pozatym , odwołując sie do przywołanego przez ciebie 1.8 T spójrz na różnice w mocach: 1.8 T 150 KM , 1.8 20V 125 KM - czyli przyrost mocy o raptem 25 KM.
Podczas gdy 1.2 normalnie ma ok. 60-70 KM a 1.2 TSI 105 KM czyli przyrost mocy o 35 KM i dodatkowo turbo. Procentowo wychodzi to jeszcze gorzej.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
jeżeli o mnie chodzi, to w całej grupie VW brakuje mi normalnych ale dość mocnych wolnossących motorów dla normalnych ludzi jak na przykład jakaś dwulitrówka 150KM jak niedostępne już w octavii 2.0FSI, dla mnie lipa i jest to nakręcanie sobie przyszłych klientów serwisów, szukaliśmy teraz auta dla Oli i VW nie ma NIC sensownego do zaproponowania :?
takiego "normalnego" właśnie.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz